• Počet článků 70
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2033x

Migrace v souvislostech

První rok na české vysoké škole. Začátek všeho

Přijel jsem do České republiky, protože jsem vždy toužil studovat někde v zahraničí, kde mají lepší školství než u nás v Angole. Přijel jsem, i když jsem neměl tolik informací o České republice a ani jsem nevěděl, co mě čeká. Jediná informace byla ta, že hlavní město je Praha. Znal jsem také dobře fotbalové reprezentace.

6.1.2014 v 13:25 | Karma: 14,89 | Přečteno: 2137x | Diskuse| Ostatní

Migrace v souvislostech

Reakce na článek Přizpůsobit se, ale zachovat zvyky

Reaguji na článek Přizpůsobit se, ale zachovat zvyky z rubriky Studenti píší noviny MFDnes, autor je studentem na Gymnáziu Třeboň. Polemizovat by se dalo s článkem jako takovým, ale finální kapkou k mé reakci byla část: A muslimští přistěhovalci? Určitě nejsou problémem nejen u nás, ale v celé Evropě. Nepochopitelná je pro mě jejich neúcta ke křesťanství, a při tom sami chtějí naplno uctívat své vyznání (mešity).

29.11.2013 v 16:00 | Karma: 10,17 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Ostatní

Migrace v souvislostech

Německá multikulti selhává - ta česká ale nemusí

Německem se prohnala vichřice jménem Thilo Sarrazin a odkryla nevyřešené otázky o integraci, paralelních společnostech a xenofobii. Po týdnech zuřivých reakcí ze strany médií a politiků vyvolala skandální knížka alespoň částečně otevřenou reflexi problémů multikulturní společnosti. Ty jsou nyní na pořadu každého dne. Christian Wulff o sobě mluví jako o prezidentovi všech Němců, i těch muslimských, a v tureckém parlamentu o islámu jako o součásti německé kultury. Spolková kancléřka zase hovoří o tom, jak selhal multikulturalimus a jak důležitá je (dosud nedostatečná) integrační politika. Čechům se tak zároveň nabízí možnost, jak se z minulých chyb sousedů poučit.

25.10.2010 v 16:20 | Karma: 18,15 | Přečteno: 3027x | Diskuse| Ostatní

Migrace v souvislostech

Pohled na Česko odjinud - nebo právě zevnitř

Když jsme tento blog zakládali, nemohli jsme dlouho přijít na vhodný název. Asi jsme toho chtěli moc.

27.7.2010 v 16:14 | Karma: 10,92 | Přečteno: 1662x | Diskuse| Ostatní